Přečtěte si krátký rozhovor s Janem Kubešem, spolumajitelem firmy Terasa na klíč s.r.o., o tom, jak aplikuje hotelové zákaznické standardy do řemesla, a proč Terasa na klíč není jen stavba.
Rozhovor
KS: Honzo, dlouho jsi pracoval v hotelnictví jako obchodní zástupce. Co se stane, když se zkušenosti z oboru, který je postavený na komunikaci a službě zákazníkovi, přenesou do řemesla?
JK: To byla jedna z hlavních výzev, se kterou jsem do firmy Terasa na klíč šel. Chtěl jsem vědět, jestli je možné aplikovat zákaznické standardy z mezinárodních hotelů a softwarové firmy i do oblasti řemesla. Tedy oboru, který je dlouhodobě opředený mýty, nespolehlivostí a nedůvěrou. Vedle obchodních pozic jsem totiž vedl i několik let zákaznickou podporu a prošel si hotelovým provozem od recepce po management. Mimochodem kdysi takovou pověst mělo i pohostinství, ale to se v posledních letech dost zvedlo. Tak věřím, že se to podaří jednou i v řemesle 🙂
KS: Terasa na klíč ve vašem podání není jen hotový produkt, ale i celý proces kolem. Co všechno do toho podle tebe patří?
JK: Ano, přesně tak. Nechceme nabízet jen montážní balíček od přípravy podloží přes montáž až po údržbu teras. Terasa na klíč v našem pojetí znamená mnohem víc. Zahrnujeme do toho totiž i zákaznický servis a konzultace. My od počátku navazujeme s klienty dlouhodobý vztah. Pro nás terasa není jen prodat, postavit a jít dál. K terasám našich klientů se pak vracíme ať už kvůli pravidelné údržbě nebo v případě, že klienti potřebují poradit, např. jak terasu zazimovat apod. Občas radíme i lidem, kteří od nás terasu nemají, ale díky našim kladným recenzím vkládají důvěru v to, co děláme, a proto se na nás obrací. A my je neodmítneme. Naopak, rádi jim poradíme, protože se na terasy vysloveně specializujeme a můžeme jim tak předat naše zkušenosti.
KS: Když zákazník volá nebo píše, vždycky se mu někdo u vás ozve. Proč je pro vás komunikace tak zásadní? Vychází to i z vlastní zkušenosti?
JK: To bereme u nás jako standard. Tím myslím ozvat se vždy zpět do 24–48 hodin. Ale i po 6 letech na trhu se stále setkáváme s tím, že zákazníci jsou mile překvapeni, když přijedeme na zakázku dle dohodnutého termínu, protože jinde se s tím nesetkávají. Stále se jim totiž stává, že se jim firmy nebo řemeslníci ozývají jen v případě, když je pro ně poptávka finančně atraktivní apod. Nebo se zkrátka neozvou vůbec. Ostatně známe to všichni z vlastní zkušenosti, kdy pomalu musíte poprosit o cenovou nabídku, o zaměření, o termín, o návrh řešení atd. My to právě děláme jinak. Ale bez pečlivé práce, kterou odvádí náš montážní tým pod vedením Josefa Svobody, by to samozřejmě nešlo. Je to tzv. spojená nádoba. Kvalitní zákaznický servis + pečlivé montážní služby = Terasa na klíč
KS: Firmu budujete s Josefem Svobodou (společníkem) od základů a to doslova. Když se ohlédneš, co Tě na tom, co děláš / dělal si, baví nejvíc? – je to práce rukama, spokojení zákazníci nebo ten pocit, že vaše firma ovlivňuje pohled lidí na řemeslníky? Nebo i něco jiného?
JK: Dá se říct, že od každého trochu. Začínal jsem na place, kde mě učil Josef Svoboda tzv od píky. On je u nás ten, kdo to uměl a umí stavět a já do té doby nosil jen kravatu 🙂 Byly to pro mě těžké začátky, ale nesmírně důležité. Díky tomu dnes nejsem jen obchoďák od stolu, ale 3 roky zkušeností na montážích mi pomohly proniknout hlouběji do oboru. Samozřejmě i terasy se dále vyvíjí a já se musím neustále udržovat ve spojením s montážním světem, dále se vzdělávat a řešit různé situace na stavbě. Vedle toho využívám své předchozí zkušenosti ze segmentu hospitality při zajištění nových zakázek, ve strategickém plánování, v oblasti lidských zdrojů, logistiky i marketingu.
KS: Kdo je Jan Kubeš mimo firmu?
JK: Dříve jsem práci a osobní život striktně odděloval, protože si nejvíce ze všeho vážím právě volného času. Jsem si ale dobře vědom toho, že tyto 2 světy u vlastní firmy rozdělovat již úplně nejde. Terasa na klíč je naše společné dílo s Pepou, a i přestože je to někdy těžké, pořád nás to baví a rosteme dál. Když jsme firmu v roce 2019 zakládali, řekli jsme si, že jí budeme budovat postupně, tzv. krok za krokem, a že naše podnikání nesmí mít negativní vliv ani na rodinný život, ani, a to především, na naše přátelství. Jsem moc rád, že i po 6 letech se nic na naší cestě nezměnilo, a vedle toho, že každý ve firmě řídíme svou oblast, máme čas zajít spolu i na pivko jako kamarádi. Stejně tak si najdu při své práci i dostatek času na rodinu, přátelé, saunu nebo sport a to mi dodává potřebnou energii pro další budování firmy 🙂
Jan Kubeš CV
- 2019 – současnost – Terasa na klíč s.r.o. – montáž dřevěných a wpc teras (spolumajitel firmy, zákaznický servis, obchod, marketing, HR, logistika, plánování)
- 2007 – 2019 – HotelTime Solutions a.s. – mezinárodní softwarová společnost (obchod, marketing, zákaznický servis, regiony CZ, DE, Srí Lanka)
- 1999 – 2007 – Radisson Sas hotels / Vienna international hotels / Arcotel hotels ( recepce, provoz, management, lokality CZ, Rakousko )


Terasa na klíč z exotické garapy
Jan Kubeš - terasa na klíč
Terasa na klíč wpc (dřevoplast) na štěrkovém lůžku
Pojízdné terasy.cz
Obložení garáže modřínovým Rhombusem
Hladká nebo drážkovaná terasová prkna?